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Regole del Gioco

 

GRAZIE per aver visitato il nostro sito Internet e avere mostrato interesse nell'acquisto del/i nostro/i prodotto/i.

Ci rendiamo conto che si tratti di un testo lungo ma è importante che tu lo legga attentamente prima di procedere con il tuo acquisto, poiché ti illustriamo le “Regole del Gioco” valide sia per te che per noi in relazione all'utilizzo del nostro sito Internet e per l'acquisto del/i nostro/i prodotto/i.

Visitando il nostro sito Internet e acquistando un/i nostro/i prodotto/i confermi di avere letto e compreso le presenti “Regole del gioco” e di esprimere il tuo consenso in merito a esse.

Le informazioni concrete e specifiche quali spese e orari di spedizione ma anche le regioni in cui consegniamo o non consegniamo il/i nostro/i prodotto/i sono contenute nel nostro sito Internet sotto la voce (“FAQ”).

Abbiamo redatto le presenti “Regole del Gioco” in maniera semplice e trasparente. La nostra versione on-line è interattiva, quindi puoi passare immediatamente al capitolo in relazione al quale desideri avere maggiori informazioni facendo clic sul menu sottostante.

REGOLE DEL GIOCO

1. Chi può ordinare il/i prodotto/i tramite il sito.

2. Quando posso ordinare il/i prodotto/i tramite il sito?.

3. Come funziona la procedura di ordinazione?.

4. Quando possiamo annullare il tuo ordine?.

5. Quali prezzi applica Foot Locker?.

6. Come posso pagare il/i mio/miei prodotto/i?.

7. Come verrà/verranno consegnato/i il mio/ miei prodotto/i?.

8. Desidero cancellare il mio ordine. Cosa devo fare?.

9. Qual è la garanzia in caso di prodotto/i difettoso/i?.

10. Come posso rendere il/i mio/miei prodotto/i a Foot Locker?.

11. Come posso contattare Foot Locker?.

12. In che modo Foot Locker tutela la mia privacy?.

13. Quali sono le regole di Foot Locker per l'invio di messaggi in formato elettronico?.

14. Foot Locker utilizza i cookie nel suo sito?.

15. Quali forme di garanzia applica Foot Locker?.

16. Quali sono le “Regole del Gioco” relative ai diritti di proprietà intellettuale?.

17. Quali sono i limiti della responsabilità di Foot Locker?.

18. Quali altre Regole del Gioco vi sono?.

Puoi consultare le “Regole del Gioco” on-line, scaricarle o stamparle, oppure richiederle tramite e-mail al nostro Team di Assistenza clienti.

Chi siamo? Utilizziamo le espressioni “Noi”, “nostro” o "Foot Locker" per comodità per indicare la società Foot Locker Europe.com B.V. Si tratta di un'azienda olandese con sede a Vianen, codice postale 4131 PN, Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5 iscritta nel registro delle imprese olandese al numero 30181126. Foot Locker Europe.com B.V. dispone di un numero di Partita Iva nei seguenti paesi:

Paesi Bassi: NL8005.36.253.B01 - Belgio: BE0479.137.042 - Lussemburgo: LU19224707 - Francia: FR41442582524 - Germania: 116/5934/0859 - Italia: 00149959991 - Spagna: N0032410C - Regno Unito: GB922920631 - Sweden SE502060270101 - Denmark DK 12 93 68 69 - Norway 919 598 557 MVA. 

Qualora vi fossero comunque aspetti non chiari o in caso di domande puoi sempre contattare il nostro servizio assistenza clienti.

1. Chi può ordinare il/i prodotto/i tramite il sito

Possiamo vendere il/i nostro/i prodotto/i ai clienti finali e/o ai consumatori che dispongono di un indirizzo valido nella regione nella quale consegniamo il/i nostro/i prodotto/i. Gli utenti finali e/o i consumatori sono soggetti che utilizzano il/i nostro/i prodotto/i per uso proprio senza rivenderli. Ci riserviamo il diritto di rifiutare di vendere il/i nostro/i prodotto/i ad altri dettaglianti o acquirenti all'ingrosso.

2. Quando posso ordinare il/i prodotto/i tramite il sito?

Anche se tutti possono visitare il nostro sito Internet, il/i prodotto/i può/possono essere acquistato/i soltanto dagli utenti finali e/o dai consumatori di età minima di 16 anni o autorizzati dai genitori o da chi ne fa le veci. Quando effettui un ordine sul nostro negozio online e accetti questi Termini e condizioni, dichiari di aver compiuto i 16 anni d'età o di avere il permesso da parte di un genitore o un tutore legale.

Purtroppo non è ancora possibile spedire il/i nostro/i prodotto/i acquistato/i on-line in qualsiasi paese o regione. Nel nostro sito potrete trovare i paesi e le regioni nei quali spediamo il/i nostro/i prodotto/i.

3. Come funziona la procedura di ordinazione?

Ovviamente siamo lieti che tu abbia deciso di ordinare il/i nostro/i prodotto/i.

Inviare un ordine tramite il nostro sito Internet è facile e richiede i seguenti passaggi:

  1. cerca il/i prodotto/i che desideri ordinare tramite il menu o tramite la funzione di ricerca;
  2. aggiungi il/i prodotto/i che desideri ordinare al tuo carrello facendo clic su “Aggiungi al carrello”;
  3. procedi facendo clic su “Ordine" – Se disponi già di un account Foot Locker fai il login. In caso contrario puoi creare il tuo account registrandoti nel nostro sito;
  4. nel caso in cui tu ordinassi come ospite senza creare un account dovrai inserire tutte le informazioni necessarie (come il tuo nome, indirizzo, indirizzo e-mail e recapito telefonico) - verifica le tue informazioni e il tuo ordine prima di confermare;
  5. seleziona la modalità di spedizione desiderata (standard o espressa);
  6. seleziona uno dei possibili metodi di pagamento;
  7. prima di inviare un ordine degli confermare di aver letto le nostre “Regole del Gioco” e di esprimere il suo consenso in merito;
  8. fai clic sul pulsante “Acquista” per acquistare e pagare il/i prodotto/i (hai così contratto un obbligo vincolante);
  9. devi completare il pagamento secondo la modalità da te selezionata. Finché il pagamento non sarà completato il/i prodotto/i non sarà/saranno prenotato/i, tuttavia, appena riceveremo il pagamento dalla tua banca l'ordine sarà evaso. Quindi, se aspetti troppo a lungo per effettuare il pagamento, il rischio che il prodotto non sia più disponibile aumenta;
  10. riceverai un e-mail con tutti i dettagli del tuo acquisto; e
  11. appena avremo spedito il/i tuo/i prodotto/i riceverai la conferma della spedizione tramite e-mail.

4. Quando possiamo annullare il tuo ordine?

Ci riserviamo il diritto di rifiutare o cancellare il tuo ordine. Tuttavia, dobbiamo avere un motivo giustificato per farlo. Esempi di situazioni nelle quali possiamo rifiutare un ordine o annullare un acquisto comprendono, in maniera non limitativa:

  1. un errore ovvio o altra inesattezza in relazione al/i prodotto/i offerto/ da noi su footlocker.eu;
  2. il/i prodotto/i non è/sono disponibile/i né si trova/no in giacenza; in questo caso ti informeremo al più presto possibile e non elaboreremo l’ordine;
  3. i tuoi dati per la fatturazione non sono corretti o sono impossibili da verificare;
  4. abbiamo motivo per credere che il tuo ordine o pagamento sia fraudolento;
  5. c'è il sospetto di frode tramite carta di credito di debito;
  6. non possiamo consegnare all'indirizzo da te indicato;
  7. abbiamo motivo per credere che tu non sia un utente finale e/o un consumatore;
  8. hai meno di 18 anni; o
  9. non è stato effettuato un pagamento completo.

Nei casi di cui sopra non siamo responsabili per danni o costi derivanti dal rifiuto o dalla cancellazione del tuo ordine.

5. Quali prezzi applica Foot Locker?

I prezzi sul nostro sito Internet sono prezzi al consumatore e comprendono l'Iva ma escludono le spese di spedizione.

I prezzi si applicano unicamente agli acquisti effettuati tramite il nostro sito Internet e possono discostarsi da quelli utilizzati per lo/gli stesso/i prodotto/i in uno store Foot Locker. Il prezzo finale da corrispondere sarà mostrato nella pagina di checkout.

Non tutti i prodotti e le offerte presentate nel nostro sito Internet sono disponibili anche negli store Foot Locker e viceversa.

Le promozioni o gli sconti presenti sul sito non possono essere utilizzati unitamente ad altre promozioni, offerte o sconti. Le promozioni e le offerte si applicano unicamente agli acquisti effettuati su www.footlocker.it

I costi e la data consegna prevista del/i tuo/i prodotto/i saranno indicati chiaramente per il tuo ordine.

6. Come posso pagare il/i mio/miei prodotto/i?

Elaboreremo e consegneremo il tuo ordine soltanto al ricevimento del pagamento.

Foot Locker accetta vari metodi di pagamento, comprese carte di credito e di debito.

Non accettiamo altri metodi di pagamento diversi da quelli indicati nel nostro sito.

Restiamo proprietari del/dei prodotto/i finché avrai corrisposto l'intero pagamento per esso/i.

7. Come verrà/verranno consegnato/i il mio/ miei prodotto/i?

Consegniamo l'ordine all'indirizzo da te indicato in fase di ordinazione. Qualora non fossimo in grado di consegnare l’ordine al tuo indirizzo possiamo:

  1. consegnare il prodotto al tuo vicino;
  2. effettuate un altro tentativo di consegna in una data successiva oppure
  3. consegnare il tuo pacco al punto di prelievo locale

Le date di consegna da noi indicate sono unicamente a titolo di riferimento e non vengono garantite. L'ultima data di consegna è 30 giorni. Per quanto possibile cerchiamo di informarti in merito ai ritardi. Per quanto consentito ai sensi di legge non siamo responsabili per danni derivanti da consegna tardiva.

Importante: è importante che tu verifichi il pacchetto quando lo ricevi. Anche se hai 14 giorni per annullare il tuo acquisto senza motivo, qualora il pacco fosse danneggiato o non fosse conforme alle tue aspettative, devi informarci tempestivamente di tale annullamento, in ogni caso entro 3 giorni.

Importante: una volta che hai accettato il pacco (senza segnalarci alcun danno allo stesso), il rischio di perdita, danni o riduzione del valore del/i prodotto/i è a tue spese e a tuo rischio. Quindi, se il/i prodotto/ è/sono andato/i perso/i o danneggiato/i tu sei responsabile per tale perdita o danno e non vanti pertanto alcun diritto di ricevere un risarcimento da noi.

8. Desidero cancellare il mio ordine. Cosa devo fare?

Anche se ci dispiace molto, hai il diritto di cancellare qualsiasi ordine senza fornirne il motivo. Vi sono svariate regole a tale proposito che ti spiegheremo più nel dettaglio di seguito. Fa la differenza e il fatto se il/i prodotto/i ti sia/no già stato/i spedito/i o meno.

Se il/i prodotto/i non ti è/sono ancora stato/i spedito/i puoi cancellare l'ordine tramite il sito o contattando il nostro servizio clienti. Tramite il sito puoi semplicemente cancellare il tuo ordine selezionando il pulsante “rendi ordine completo”.

Se il/i prodotto/i ti è/ sono già stato/i spedito/i o ti è/sono stato/i consegnato/i, puoi cancellare il tuo ordine come descritto di seguito.

La legge ti concede il diritto di annullare il tuo ordine in toto o in parte entro 14 giorni dalla consegna dell'ultimo prodotto del tuo ordine senza fornirne il motivo. Questo si chiama “diritto di recesso”. Puoi inviarci la tua cancellazione dell'ordine completando il modulo che trovi all'indirizzo qui (che è anche allegato alla fine delle presenti “Regole del Gioco”) o tramite e-mail o lettera. Puoi inviarci questo modulo o una semplice notifica:

  1. tramite e-mail all'indirizzo domande@footlocker.eu; oppure
  2. tramite lettera indirizzata a Foot Locker Europe.com B.V., C.P. 309, 4130 EH Vianen, Paesi Bassi.

Importante: devi restituirci il/i prodotto/i entro 14 giorni dalla data in cui che ti sei avvalso del diritto di recesso o consegnarli in uno store Foot Locker a tua scelta.

Per maggiore chiarezza devi:

  1. comunicarci la tua intenzione di annullare un ordine (senza motivo) entro 14 giorni dalla data di consegna e
  2. Dobbiamo avere ricevuto il/i prodotto/i entro 14 giorni dalla data in cui ci hai informato dell’intenzione di avvalerti del tuo diritto di annullamento dell’ordine.

Se intendi renderci il/i prodotto/i consegnandolo/i presso uno store Foot Locker a tua scelta entro 14 giorni dalla data di consegna, non sei tenuto a informarci della tua intenzione di annullare l’ordine.

Importante: il/i prodotto/i e l'imballaggio deve/devono essere nello stato originale, non utilizzati e completi. Devi quindi trattare con cura il/i prodotto/i e l'imballaggio (come faresti in uno store). Devi solo togliere il/i prodotto/i dall'imballaggio per quanto questo sia necessario per permetterti di valutare la taglia, la natura, le caratteristiche e il funzionamento del/i prodotto/i. Puoi, ad esempio, provarti un capo d'abbigliamento o un paio di scarpe per verificarne la taglia ma non puoi indossarle. Non rimuovere talloncini o etichette quando provi il/i prodotto/i.

Importante: al ricevimento provvederemo a verificare lo stato del/i prodotti resi. Qualora il/ prodotto/ risultasse/ro usurato/i o danneggiato/i ci riserviamo il diritto di restituirti il valore residuo del/i prodotto/i.

Qualora ci avessi reso tutti i prodotti, la procedura fosse stata seguita correttamente e i prodotti fossero in condizione nuova e non utilizzati, procederemo al rimborso dell’intero importo d’acquisto oltre alle spese di spedizione entro 14 giorni dal ricevimento dal tuo annullamento.

Qualora ci avessi reso solo parte di un ordine, la procedura fosse stata seguita correttamente e il/i prodotto/i fosse/ro in condizione nuova e non utilizzato/i, procederemo al rimborso del solo valore del/i prodotto/i senza spese di spedizione.

Importante: in nessun caso vengono rimborsati eventuali costi aggiuntivi derivanti da un metodo di spedizione più costoso da te scelto rispetto a quello standard più economico.

Importante: rimborseremo l'importo accreditandolo sul mezzo di pagamento utilizzato per l'acquisto; fanno eccezione gli articoli restituiti in uno dei negozi Foot Locker, per i quali è previsto un rimborso in contanti, a meno che il pagamento originale sia avvenuto tramite carta di credito (in tal caso il rimborso sarà effettuato nello stesso modo).

9. Qual è la garanzia in caso di prodotto/i difettoso/i?

Come consumatore vanti il diritto di beneficiare della garanzia valida nel paese in cui risiedi. Le presenti “Regole del Gioco” lascia impregiudicati i tuoi diritti di garanzia previsti ai sensi di legge. Qualora una delle “Regole del Gioco” si scostasse dai diritti di garanzia a tuo svantaggio, la regola in questione resterà inapplicata e si applicherà quanto previsto ai sensi della legge vigente nel paese in cui risiedi.

Un/I prodotto/i corredato/i da garanzia deve/devono:

  1. essere privo/i di difetti al momento della consegna;
  2. essere conforme a quanto concordato e indicato nella nostra offerta; e
  3. possedere le proprietà necessarie per il normale utilizzo.

Nel caso in cui, inaspettatamente, un/i prodotto/i consegnato/i da noi presentasse/ro comunque un difetto o non fosse/ro conforme/i alla garanzia legale in altro modo ti chiediamo di informare il nostro Servizio clienti del difetto al più presto possibile.

Per permetterci di risolvere al meglio i possibili problemi ti chiediamo:

  1. di indicarci chiaramente quale difetto o problema presenta/no il/i prodotto/i e
  2. includere varie foto del/i prodotto/i che mostrino chiaramente il difetto e lo stato generale del/i prodotto/i.

Provvederemo quindi a esaminare il/i prodotto/i e ti indicheremo i passaggi successivi. Nel caso in cui il ricorso in garanzia fosse fondato provvederemo a rimborsarti l'importo d'acquisto. Nel caso in cui un ordine consegnato venisse restituito completamente, ti rimborseremo anche le spese di spedizione standard da te sostenute.

Importante: qualora venisse resa solo una parte dell'ordine le spese di spedizione non saranno rimborsate.

10. Come posso rendere il/i mio/miei prodotto/i a Foot Locker?

Puoi rendere un/i prodotto/i in uno dei seguenti tre modi:

  1. GRATUITAMENTE: restituendolo a un Kyala point (vedi il nostro sito per maggiori informazioni in proposito);
  2. GRATUITAMENTE: reso tramite corriere;

Il/I tuo/i prodotto/i può/ possono essere prelevato/i da un corriere a casa tua o in un altro luogo da te indicato. Puoi predisporre tu stesso questa procedura on-line o attraverso il nostro servizio clienti. Visita la nostra sezione Resi nel nostro sito per ulteriori informazioni.

  1. GRATUITAMENTE: reso a uno store;

Puoi restituire il/i tuo/i prodotto/i a qualsiasi store Foot Locker in Europa nello stesso paese in cui il/i prodotto/i è/sono stato/i consegnato/i. Visita la nostra sezione Resi nel nostro sito per maggiori informazioni.

  1. A TUO CARICO: Reso utilizzando un servizio postale a tua scelta;

Visita la nostra sezione Resi nel nostro sito per maggiori informazioni. Per essere certi di ricevere il/i

prodotto/i reso/i ti raccomandiamo di utilizzare un servizio di tracciatura della spedizione qualora ti avvalessi di questa opzione.

Ti preghiamo di notare che saremo in grado effettuare il rimborso dell’importo entro 14 giorni solo se il tuo vettore locale è in grado di consegnare il/i prodotto/i a noi entro tale periodo.

Importante: in caso di utilizzo dell’opzione 4 di cui sopra i costi di reso non vengono compensati poiché ti offriamo anche la possibilità di rendere il/i prodotto/i gratuitamente.

Nel rendere il/i prodotto/i è importante che tu segua le linee guida indicate di seguito:

  1. Riponi il/i prodotto/i da rendere nell’imballaggio originale e confezionalo con cura in una scatola, sacchetto o cartone per proteggere il/i prodotto/i e il suo imballaggio originale.

Importante: il pacchetto deve essere chiuso e nastrato in maniera adeguata.

  1. Applica sul pacco che rendi l'etichetta di reso che testate inviata nella spedizione originale o vari alla pagina Team servizio clienti per maggiori informazioni su come ottenere l'etichetta di reso.
  2. In caso di reso tramite corriere, assicurati che il corriere compili la parte adeguata della tua etichetta di reso con il suo nome e la sua firma e trattieni una parte di tale etichetta. La firma conferma che il corriere ha ricevuto il/i prodotto/i. In generale puoi seguire la tua spedizione di reso tramite il numero di tracking indicato nell'etichetta di reso.

11. Come posso contattare Foot Locker?

Cerchiamo di offrire un servizio eccellente sia online che offline. Integrità, eccellenza, servizio, lavoro di squadra e comunità costituiscono parte dei nostri valori basilari. Nel caso in cui la tua esperienza con noi non fosse della qualità alla quale noi miriamo ti preghiamo di farcelo sapere. Raccontaci la tua storia non dimenticarti di indicare la persona all'interno dello store o l'addetto al servizio clienti con il quale hai avuto a che fare.

Puoi contattare il nostro team di assistenza clienti telefonicamente, tramite e-mail o posta. Puoi trovare i recapiti di contatto sul nostro sito Internet (https://www.footlocker.it ). Ti preghiamo di notare che i recapiti di contatto possono variare in base al paese.

In caso di invio tramite posta puoi inviare la tua lettera a:

Foot Locker Europe.com B.V.
All'attenzione del Team assistenza clienti
C.P. 309
4130 EH Vianen, Paesi Bassi.

12. In che modo Foot Locker tutela la mia privacy?

Foot Locker considera molto importante la tutela della tua privacy. Per questo motivo desideriamo informarti in merito alla modalità con cui gestiamo i dati che ci fornisci e che ti aspetti da noi.

Il sito Internet di Foot Locker Europe si trova nei Paesi Bassi e soddisfa la normativa olandese sulla privacy. Il sito Internet è registrato presso il comitato olandese per la tutela dei dati al numero M1028227.

Se crei un profilo nel nostro sito Internet accetti che noi possiamo raccogliere i dati conformemente alle previsioni contenute nelle presenti “Regole del Gioco”. A tale proposito desideriamo sottolineare che non raccogliamo dati specificamente correlati a bambini.

Prima di creare un profilo e/o inviare un ordine devi fornirci espressamente il tuo consenso in merito al fatto che possiamo memorizzare, elaborare e utilizzare i dati raccolti sul nostro sito Internet. Tali dati possono anche essere condivisi e divulgati a tutte le aziende che costituiscono parte del gruppo Foot Locker in Europa.

Le informazioni che acquisiamo relative ai clienti ci aiutano a personalizzare e a migliorare continuamente la tua esperienza d’acquisto con noi. Utilizziamo le informazioni per gestire ordini, spedire un prodotto/i, elaborare pagamenti, effettuare la nostra comunicazione con te e prevenire o rilevare frodi.

Inoltre, possiamo condividere tali dati con soggetti terzi accuratamente selezionati, che ci aiutano a fornire determinati servizi quali supporto tecnico e logistico e altri compiti. Altri servizi forniti da soggetti terzi comprendono, tra gli altri, l'elaborazione di pagamenti effettuati tramite carte di credito o di debito, spedizioni, servizio clienti e servizi di marketing. Ordinando tramite il nostro sito Internet ci concedi l'autorizzazione a effettuare verifiche sul credito e qualsiasi altra verifica al fine di valutare e garantire il corretto pagamento, la correttezza dell'indirizzo postale e per prevenire transazioni fraudolente.

Ordinando tramite il nostro sito Internet possiamo inoltrare i tuoi dati personali a istituti finanziari che elaborano il metodo di pagamento interessato o a un intermediario di pagamento. L'intermediario potrà utilizzare i dati unicamente per elaborare il tuo ordine di pagamento.

Possiamo anche chiederti informazioni aggiuntive quali, ad esempio, nel caso in cui tu partecipassi a un concorso o ad altre campagne promozionali indette sul nostro sito Internet.

Se desideri ordinare un prodotto/i dal nostro sito Internet puoi farlo come ospite.

Inoltre, i dati personali possono essere scambiati con i nostri partner per l'hosting del sito e altri soggetti che ci aiutano nella gestione del sito Internet o che svolgono attività per noi. Prima di scambiare i tuoi dati personali con i nostri partner per l’hosting, questi ultimi devono accettare di gestire i tuoi dati in maniera sicura e riservata.

Possiamo divulgare i tuoi dati personali qualora ciò fosse richiesto ai sensi di legge per tutelare i nostri diritti o i diritti, la proprietà e la sicurezza di altri.

Possiamo altresì utilizzare i tuoi dati a fini statistici. Questi dati sono di natura più generale e non possono essere riconducibili a te.

Non vendiamo dati sulla tua persona o sul tuo utilizzo personale del sito Internet.

Puoi modificare i dati su di te che abbiamo memorizzato attraverso il profilo che hai creato. Puoi anche verificare i dati memorizzati nei nostri sistemi. Per ricevere copia di tali dati puoi contattare il Team assistenza clienti. Possiamo addebitare un piccolo importo per copertura spese amministrative. Inoltre, puoi richiedere la cancellazione completa di qualsiasi dato personale che ti riguarda memorizzato nei nostri sistemi, ad eccezione del caso in cui noi necessitassimo di tali dati per motivi normativi o fiscali.

Infine, sul nostro sito puoi trovare link ad altri siti Internet. La nostra politica sulla privacy non si applica a tali altri siti. Decliniamo ogni responsabilità in relazione al contenuto di tali altri siti e al metodo di funzionamento di tali siti di terzi.

13. Quali sono le regole di Foot Locker per l'invio di messaggi in formato elettronico?

Se desideri ricevere messaggi in formato elettronico da noi devi indicarlo esplicitamente ed esprimere il tuo consenso in merito. Solo allora riceverai e-mail sul/i nostro/i nuovo/i prodotto/i, le newsletter di Foot Locker e informazioni circa offerte, concorsi, promozioni, eventi e altre iniziative. Potremo inoltre inviarti materiale di marketing ed e-mail personalizzate.

Qualora non desiderassi più ricevere informazioni o messaggi promozionali da parte nostra puoi modificare le preferenze in “Mio profilo", facendo clic sul link “Avvisaci" presente in ogni e-mail oppure puoi contattare il nostro team di assistenza clienti.

14. Foot Locker utilizza i cookie nel suo sito?

Un “cookie” è un piccolo file che viene inviato da un server al tuo browser e memorizzato sull'hard-disk del tuo computer. Un cookie contiene informazioni specifiche quali, ad esempio, un numero ID unico che tiene traccia delle pagine che visiti. Con questo numero unico possiamo tenere traccia dei tuoi ordini mentre fai acquisti nel nostro sito. Inoltre, i cookie riconoscono se sei un utente registrato e su tale base possiamo offrirti informazioni che possono essere importanti espressamente per te.

Anche nel caso in cui non ti registrassi e non acquistassi nulla da noi è comunque possibile che avvenga la memorizzazione di informazioni su di te da parte nostra sul nostro sito al fine di migliorarlo. Dai dati sull’utilizzo quali il numero di volte che viene visitato il sito e le pagine visitate non è possibile risalire ai singoli utenti. Queste informazioni vengono memorizzate unicamente a uso interno per migliorare la fornitura dei nostri servizi.

Benché i cookie siano accettati e memorizzati automaticamente dalla maggior parte dei browser, in generale puoi modificare le impostazioni del tuo browser in modo tale che ciò non avvenga o non avvenga automaticamente. Può essere necessario impostare il tuo browser in modo tale da accettare sia i cookie (funzionali) che i pop-up per potere utilizzare tutte le funzionalità del sito, compresa l'aggiunta di un prodotto/i al tuo carrello e l'invio di un ordine.

15. Quali forme di garanzia applica Foot Locker?

Foot Locker ha implementato misure di sicurezza specifiche per la tutela nei confronti di perdita, abuso o modifica delle informazioni fornite da te. Tutti i dati personali, compresi i numeri di carta di credito inviati tramite Internet vengono criptati mediante SSL (Secure Socket Layer), Secure Server Certification Authority RSA Data Security Inc. US e VeriSign SSL, con i quali le transazioni eseguite tramite Internet sono sicure. VeriSign, Inc. è un’azienda leader nella fornitura di Infrastrutture a chiave pubblica e soluzioni di certificazione digitale utilizzate da molte aziende, siti Internet e clienti per lo scambio di informazioni tramite Internet e reti private in maniera sicura.

I browser che supportano l'invio di ordini utilizzando la tecnologia SSL /TLS comprendono Google Chrome 51 e superiori; Microsoft Internet Explorer 11 e superiori; Mozilla Firefox 47 per PC; inoltre Safari 9.1 per Mac; Safari e Google Chrome per mobile. Si utilizzi una versione precedente di questi browser o un altro tipo di browser che non supporta le transazioni sicure, oppure se il tuo computer è parte di una LAN (local area network) nella quale è installato un firewall che previene le transazioni sicure non puoi effettuare transazioni sicure. In questo caso ti chiediamo di scegliere uno dei metodi di pagamento off-line per inviare il tuo ordine.

Se utilizzi il nostro sito Internet sei responsabile della riservatezza del tuo profilo e della tua password e devi limitare l'accesso al tuo computer al fine di evitare un accesso non autorizzato al tuo profilo. Accetti di essere responsabile di tutte le attività che avvengono nel tuo profilo o con l'utilizzo della tua password.

16. Quali sono le “Regole del Gioco” relative ai diritti di proprietà intellettuale?

I nostri marchi e diritti di proprietà intellettuale sono molto importanti per noi. Utilizziamo anche i diritti di proprietà intellettuale di soggetti terzi che ci forniscono materiale per il nostro sito Internet e per le comunicazioni. Ad esempio, i nostri fornitori del/i prodotto/i, fotografi e copywriter. Sia tu che noi dobbiamo utilizzare tali diritti con la dovuta cura.

Tali diritti non comprendono solo il/i nostro/i prodotto/i, servizi e marchi di fabbrica utilizzati ma anche testi, immagini, illustrazioni, design del sito Internet e dei loghi.

Per questo motivo è importante che tu utilizzi le informazioni presenti sul sito Internet unicamente per uso personale e non commerciale. È concesso effettuare copie elettroniche o cartacee di parti del sito ma solo in relazione all'invio di un ordine a Foot Locker o per creare un profilo.

Se desideri utilizzare il nostro materiale per altre applicazioni devi prima richiedere il nostro esplicito permesso scritto.

L'utilizzo di tali informazioni senza il nostro permesso costituisce una violazione dei nostri diritti e/o dei diritti di terzi come illustrato sopra. In questo caso ti potremo chiedere conto, ritenerti responsabile per danni ed esigere un risarcimento.

17. Quali sono i limiti della responsabilità di Foot Locker?

Per il/i nostro/i prodotto/i:

Nel caso in cui noi non ottemperassimo ai nostri obblighi nei tuoi confronti in maniera corretta, saremo responsabili per i danni diretti derivanti da ciò per l'importo massimo da te corrisposto per il/i prodotto/i interessato/i.

Foot Locker è altresì responsabile per i danni derivanti da prestazioni inadeguate in caso di:

1. decesso o lesioni fisiche;

2. dolo o colpa grave di Foot Locker stessa e/o della propria direzione; e

3. qualsiasi altro danno per il quale la responsabilità non possa essere esclusa o limitata ai sensi di legge.

Può sempre verificarsi il caso in cui non possiamo soddisfare i nostri obblighi per motivi al di fuori del nostro controllo. In questo caso si parla di “forza maggiore”. Qualora si trattasse di forza maggiore non siamo responsabili per costi e danni derivanti da ciò.

Per l'utilizzo del nostro sito Internet:

Non siamo responsabili in relazione al contenuto di siti Internet che possono essere visitati attraverso link presenti nel nostro sito. L'utilizzo dei link e il fatto di visitare altri siti avviene interamente a tuo rischio. Gli altri siti possono contenere link o frame al nostro sito. Non siamo responsabili per danni derivanti da tali link o frame.

Benché adottiamo misure precauzionali secondo ragionevolezza per mantenere il nostro sito privo di virus, decliniamo qualsiasi responsabilità per danni derivanti da virus presenti sul sito o trasmessi attraverso di esso.

18. Quali altre Regole del Gioco vi sono?

Infine vi sono alcune regole generali standard è che importante osservare. Le elenchiamo di seguito:

  1. L'utilizzo del sito Internet e tutti gli ordini, acquisti e altre transazioni effettuate tramite il sito sono soggette alla legge olandese, anche se un obbligo viene eseguito in toto in parte all'estero o nel caso in cui tu risiedessi in un altro paese.
  2. Nel caso in cui tu ritenessi di doverti rivolgere a un tribunale per risolvere un problema puoi farlo nel paese in cui tu risiedi o nei Paesi Bassi.
  3. Se visiti il nostro sito Internet o ci inviassi un'e-mail comunichi con noi in forma elettronica. Per motivi contrattuali accetti di ricevere notifiche in formato elettronico e che, per comunicazione scritta, si intenda anche qualsiasi forma di comunicazione elettronica (ad esempio l'e-mail). La presente previsione lascia impregiudicati i tuoi diritti previsti ai sensi di legge
  4. Il contenuto del tuo contratto d'acquisto non viene memorizzato da noi. Riceverai la conferma del tuo contratto d'acquisto tramite e-mail e devi memorizzarla per futura consultazione.
  5. Le presenti “Regole del Gioco” sono applicabili salvo diversa previsione normativa. Nel caso in cui una parte delle presenti“Regole del Gioco” dovesse essere considerata nulla per qualsiasi motivo, questo lascia impregiudicata la validità della parte restante delle “Regole del Gioco” tale parte restante viene considerata in piena efficacia.
  6. Ci riserviamo il diritto di modificare le presenti “Regole del Gioco” in qualsiasi momento senza preavviso e la nuova versione modificata delle “Regole del Gioco” sarà efficace alla data di pubblicazione sul sito Internet.

***

 

Se desideri annullare un acquisto e renderlo, compila il modulo sottostante dell'intero e invialo tramite e-mail a domande@footlocker.eu, o tramite posta a Foot Locker Europe.com B.V., C.P. 309, 4130 EH Vianen, Paesi Bassi.

__________________________________________________________________________________

Modulo per l’annullamento

A:
Foot Locker Europe.com B.V.
Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5
4131 PN Vianen

C.P. 309
4130 EH Vianen

Paesi Bassi

E-Mail: domande@footlocker.eu

Il/la sottoscritto/a (*) dichiara di volere annullare il proprio contratto relativo all’acquisto del/i seguente/i prodotto/i (*):

Descrizione:

_____________________________________________________________

Numero articolo:

_________________________________________________________________

Ordinato il (data) / Ricevuto il (data) (*):

_________________________________________________________________

Inserisci il tuo nome e indirizzo sotto:

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Instagram Competition Terms and Conditions (“T&C”)

By Foot Locker Europe B.V.

What’s In The Box? Win a pair of sneakers! (“Competition”) No purchase is required to enter this Competition

1. The Promoter

This Competition is organized by Foot Locker Europe B.V., a limited liability company (“besloten vennootschap”), having its registered office at Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5, 4131 PN Vianen, the Netherlands, registered at the Chamber of Commerce under number 23067735, hereinafter referred to as “Promoter” or “Foot Locker”.

2. Who can participate?

The Competition is open only to legal residents of the European countries where the Promoter operates. You need to be 16 (sixteen) years or older to participate. Employees of the Promoter and its partners in this Promotion and any of their subsidiaries, agents or any other business involved with the administration of this Promotion, as well as their family members are not eligible to participate.

3. Period of the Competition?

The Competition begins at 9:00 CEST on October 30, 2020 and ends at 23:59 CEST on November 4, 2020 (“Entry Period”). Entries submitted before or after the Entry Period or entries not complete will not be eligible to participate

4. How to participate?

You need to have an Instagram account and you must follow @FootLockerEU on Instagram and comment with the correct answer on the Competition post. By participating, you indicate your full agreement to these T&C and Promoter’s decisions regarding this Competition, which are final and binding.

5. The Prizes

The Winner will win a pair of sneakers (“Prize”). The Prizes will be sent respectively to the address provided by the Winner. In the event of non-availability of the Prize for any reason, the Promoter reserves the right to substitute the Prize with a prize of a similar nature. No cash alternative will be available. The Prize is not transferable. Any additional costs and taxes which may be applicable to Prize or collection of Prize not mentioned in these T&C shall be the responsibility of the Winners. Except in the event of negligence, fault or deliberate acts or omissions on the part of the Promoter or its partners, Foot Locker does not accept any responsibility or liability.

6. The Winner

On November 5 2020, Foot Locker will draw one (1) Winner. The Winner will be decided on a random basis by checking entries that meet the criteria mentioned in points 2, 3 and 4 of these T&C. The decision of the Promoter is final and binding on all entrants. No correspondence will be entered into regarding the selection of the Winners other than with the Winners themselves. The Winner will be notified via Instagram direct message of @FootLockerEU Instagram account the same day or the day after the drawing. The Winner must confirm their acceptance of the Prize within two (2) days from the correspondence via Instagram direct message and communicate the address to which they want to receive the Prize.

7. Copyrights

You shall respect copyrights. You cannot submit material that is copyrighted or otherwise subject to third party proprietary rights, including privacy and publicity rights, unless you are the owner of such rights or have permission from their rightful owner to post the material. Content cannot include or endorse other brands, trademarks, or commercial establishments. Pornographic or sexually explicit content is not allowed. Foot Locker may withdraw, edit or delete any entry that in the sole judgment of Foot Locker violates these T&C, or which may be offensive, illegal or violates the rights of any person, or in any way brings the submission process or Foot Locker’s brand name into disrepute.

8. Personal data

Your personal data will be used for the purposes of executing the Competition and related online activities, including sending communications to you related to the Competition. The processing of your personal data is necessary for the performance of the contract with you in order to process your participation in the Competition. The failure to provide us the required personal data means that we cannot execute such contract and deliver you the purchased or requested product or service. The Promoter shall only transfer or grant access to your personal data to affiliated companies and/or third parties to the extent that this is necessary for the executing of this Competition. For more information about your personal data, please refer to the privacy policy of the Promoter which can be found at https://www.footlocker-international.com/. You can exercise your rights by filling out the web form on https://www.footlocker-international.com/privacy/.

9. General Conditions

In the event that the operation, security, or administration of the Competition is impaired in any way, Foot Locker may, in its sole discretion, either: (a) suspend the Competition to address the impairment and then resume the Competition; or (b) award the Prizes at random from among the eligible entries received up to the time of the impairment. Foot Locker reserves the right, in its sole discretion, to disqualify and seek damages from any individual who tampers with the operation of the Competition, violates these T&C, or acts in a disruptive or unsportsmanlike manner.

10. Release and Limitation of Liability

By entering, you agree to release and hold harmless the Promoter, its parents, subsidiaries, affiliates, and advertising and Competition agencies, and each of their respective officers, directors, employees, and agents (collectively, the “Released Parties”) from and against any claim or cause of action arising out of participation in the Competition or receipt or use of any prize, including, but not limited to (a) unauthorized human intervention in the Competition; (b) technical errors related to computers, servers, providers, or telephone or network lines; (c) any errors on the social media platforms that may prevent an individual from participating or receiving direct messages; (d) printing errors; (e) lost, late, postage-due, misdirected, or undeliverable mail; (f) errors in the administration of the Competition or the processing of posts; or (g) injury or damage to persons or property. You further agree that in any cause of action, in no event shall the Released Parties be liable for attorneys’ fees or other legal costs. You waive the right to claim any damages whatsoever, including, but not limited to, punitive, consequential, direct, or indirect damages.

11. Disputes

You agree that any and all disputes, claims and causes of action arising out of, or connected with, the Competition or any Prize awarded shall be resolved individually, without resort to any form of class action, and exclusively by the competent court located in Utrecht, the Netherlands. All issues and questions concerning the construction, validity, interpretation, and enforceability of these T&C, your rights and obligations, or the rights and obligations of the Promoter in connection with the Competition, shall be governed by, and construed in accordance with, the laws of the Netherlands.

12. Miscellaneous

In the event of obvious error in these T&C, illegality, or circumstances beyond the reasonable control of the Promoter which prevent the administration of the Competition, the Promoter reserves the right to amend these T&C or withdraw the Promotion. The Promoter will not be liable for any form of loss or disappointment caused by same. In such circumstances the Promoter will make all reasonable endeavors to advise entrants of any changes or withdrawal.

  • 1.      Who can order product (s) via the website

    We only sell our product (s) to end users and/or consumers with a valid address in the region in which we deliver our product (s). End users and/or consumers are persons who use the product (s) for their own use and do not resell them. We reserve the right to refuse the sale of our product (s) to other retailers or bulk buyers. 

    2.      When can I order product (s) via the website?

    Even though anyone can visit our website, product (s) can only be purchased by end users and/or consumers aged 18 or over, or when you have permission from your parent or legal guardian. 

    Unfortunately, it is not yet possible to ship our online product (s) to every country or region. Please check our website for the countries and regions where we do ship our product (s) to.

    3.      How does the order procedure work?

    Of course we are very pleased that you decided to order our product (s). 

    Placing an order via our website is easy and consists of the following steps:

    1. search for the product (s) you would like to order via the menu or the search function;
    2. add the product (s) you like to order to your shopping cart by clicking on "Add to shopping cart ";
    3. proceed to "Order" – If you already have a Foot Locker account, please login. If not you can create your own account by registering on our website;
    4. in case you order as a guest without creating an account, please fill in all necessary information (such as your name, address, email address and telephone number) - check your information and your order before making it final;
    5. choose the desired shipping option (standard or express);
    6. choose one of the possible methods of payment;
    7. before you place an order we need you to confirm that you have read our “Rules of the Game” and agree to them;
    8. click the button "Buy" in order to purchase and pay for the product (s) (you have now entered into a binding obligation);
    9. if you have chosen cash on delivery, the order procedure has been completed;
    10. if you choose another method of payment, you must complete the payment in the manner of payment chosen by you. As long as you have not completed the payment, the product (s) will not be reserved but as soon as we have received the payment from your bank, the order will be executed. This means that if you wait too long in making the payment, the risk increases that the product (s) will no longer be available;
    11. you will receive an email with all the particulars of your purchase; and
    12. as soon as we have shipped your product (s), you will receive a confirmation of shipment by email.

    4.      When may we cancel your order?

    We are entitled to refuse or cancel your order. However, we must have a justified reason for doing so. Examples of situations in which we can refuse an order or cancel a purchase include, but are not limited to:

    1. an obvious error or other incorrectness with regard to a product (s) offered by us / on footlocker.eu;
    2. the product (s) is not available or in stock; if this is so, we will inform you as soon as possible and will not process the order;
    3. your invoice information is not correct or is impossible to verify;
    4. we have reason to believe that your order or payment is fraudulent;
    5. there is suspicion of credit card or debit card fraud;
    6. we cannot deliver to the address stated by you;
    7. we have reason to believe that you are not an end user and/or consumer;
    8. you are under 18 years of age; or
    9. no full payment is made.

    In the above cases, we are not liable for damages or costs as a result of the refusal or cancellation of your order.

    5.      What prices does Foot Locker use?

    The prices on our website are consumer prices and include VAT but exclude shipping costs.

    The prices only apply to purchases via our website and may differ from the prices that are used for the same product (s) in a Foot Locker store. The final price to be paid will be displayed on the checkout page.

    Not all product (s) and offers that are offered on our website are also available in Foot Locker stores and vice versa.

    Promotions or discounts on the website cannot be used in combination with other promotions, offers or discounts. Promotions and offers only apply to purchases made via www.footlocker.eu.

    The costs and the expected delivery date of your product (s) will be clearly mentioned for your order.

    6.      How do I pay for my product (s)?

    In principle, we will only process and deliver your order after receipt of the payment, unless you have chosen for cash on delivery (if this option is available in your country).

    Foot Locker accepts various methods of payment including credit and debit cards. Additionally, we offer the most commonly used payment method in a particular country; these are clearly listed on our website.

    We accept no other methods of payment than those mentioned on our website.

    We remain owner of the product (s), until you have paid for the product (s) in full.

    7.      How will my product (s) be delivered?

    We deliver the order at the address that has been given by you when placing your order. Where we are unable to deliver to your address, we may:

    1. divert and deliver to your neighbor;
    2. make another delivery attempt at a later date; or
    3. deliver your parcel at a local pick up point

    The times of delivery mentioned by us are only indications and are not guaranteed. The latest time of delivery is 30 days. We try to inform you about any delays, in so far as possible. In so far as permitted by law, we are not liable for any damages as a result of late delivery.

    Important: it is important that you check the parcel at the time of receipt. Even though you have 14 days to cancel your purchase without reason, where the parcel is damaged or in any way not as you would expect it, you would need to inform us immediately of this and in any case within 3 days.

    Important: once you have accepted the parcel (without reporting any damage to us), the risk of loss, damage or reduction in value of the product (s) is at your expense and risk. This means that if the product (s) is lost or damaged after you have accepted it, you are responsible for that loss or damage and you will therefore have no right to a refund of your money from us.

    8.      I want to cancel my order; what must I do?

    Although we would regret this very much, you are entitled to cancel any order and without giving a reason. There are a number of special rules for this, which we will explain in more detail below. It makes a difference whether the product (s) have already been sent to you or not.

    If the product (s) have been passed on to our warehouse for shipment, you can cancel your order via the website otherwise please contact our customer service for cancelation. Via the website you can simply cancel your order by selecting the “return complete order button.

    If the product (s) have already been shipped or have been delivered to you, you can cancel your order as described below.

    The law gives you the right to dissolve all or part of the order within 14 days after delivery of the last product of your order without giving any reason for doing so. This is called the “statutory right of withdrawal”. You can pass on your cancellation to us by completing the model form https://www.footlocker.nl/en/content/right_withdrawal (which is also attached at the end these “Rules of the Game”) or via email or letter. You can send this form or just an notification to us:

    1. by email to questions_en@footlocker.eu; or
    2. by letter to Foot Locker Europe.com B.V., P.O. Box 309, 4130 EH Vianen in The Netherlands.

    Important: you must send back the product (s) to us or hand them in at a Foot Locker store of your choice within a period of 14 days after you have made use of your right of withdrawal.

    For clarity, you have:

    1. 14 days from the date of delivery to inform us of your intention to cancel an order (without any reason); and
    2. Within 14 days from the date on which you informed us of your right to cancel your order, we must have received the product (s) .

    If you are returning the product (s) to us by handing them in at a Foot Locker store of your choice within 14 days following the date of delivery, it is not necessary to inform us of your intention to cancel. 

    Important: we do set the condition that the product (s) and packaging are in the original unused condition and are complete. This means that you must treat the product (s) and the packaging with care (in the same manner as you would do in a store). You may only unpack the product (s) in so far as this is necessary to be able to assess the size, nature, characteristics and working of the product (s). You may, for instance, try on clothing or shoes for size but you may not wear them. Do not remove tags or labels when trying on the product (s).

    Important: the state of the product (s) returned is checked by us on receipt. If the product (s) is worn or damaged, we reserve the right to come back to you as to the re-sell value of the product (s).

    When returning all products purchased, if the procedure has been followed and the products are in new and unused condition, we will trigger a refund to you of the full purchase amount plus shipping costs within 14 days following our receipt of your cancellation.

    When returning only part of an order, if the procedure has been followed and the product (s) is in new and unused condition, we will only trigger a refund to you of the value of the product (s) without the shipping costs.

    Important: additional costs as a result of the more expensive shipping method chosen by you than the cheapest standard delivery offered are never refunded. 

    Important: we will refund your purchase amount in the same manner as your purchase payment was made, with the following exceptions:

    1. in the event of a return to a Foot Locker store the refund is paid in cash, unless the original payment was made by credit card (in that case the refund is paid in the same way);
    2. if the product (s) purchased has been delivered on cash on delivery terms and it is returned differently than to a Foot Locker store, the refund is paid by means of a bank transfer into a bank account to be stated by you. In this respect, it is very important that you communicate a valid bank account to us. With your permission another method of payment may also be used for the refund. No extra charges are involved in this.

    9.      What is my warranty if the product (s) is defective?

    As a consumer you are entitled to the statutory warranty in the country where you live. These “Rules of the Game” do not affect your legal warranty rights. If one of the rules in the “Rules of the Game” differs from the warranty rights to your disadvantage, the relevant rule does not apply, but the law in the country where you reside applies instead.

    Under the legal warranty you may expect a product (s) to:

    1. be free of defects at the time of delivery;
    2. comply with what has been agreed upon, what is stated in our offer; and
    3. possess the properties that are necessary for normal use of the product.

    If unexpectedly a product (s) delivered by us nevertheless has a defect or does not comply with the legal warranty in another way, we kindly ask you to inform our Customer Service of this defect as soon as possible.

    To give us a better chance to solve possible problems we ask you:

    1. to state clearly to us what the defect or problem with the product (s) is; and
    2. to include several pictures of the product (s) clearly showing the defect and overall state of the product (s).

    We will then review the product (s) and advise you of the next steps. In the case of a well-founded claim under the warranty, we will refund you the purchase price. If a delivered order is returned in full, we also refund the standard shipping costs paid by you.

    Important: if only part of an order is returned, the shipping costs are not refunded.

    10.  How do I return my product (s) to Foot Locker?

    You can return a product (s) in one of the following three ways:

    1. FREE: return at a UPS Access Point (Please contact our Customer Service team for the return label and the commercial invoice you will need.);
    2. FREE: return by courier; Your product (s) may be picked up by a courier at your home address or another location stated by you. You can arrange this through Customer Service, who will provide you with the return label and commercial invoice you will need. Visit our Returns page on our website for further information.
    3. PAID by you: Return using a local postal services of your choice. Please note you will first need to contact Customer Service for a commercial invoice;

    Contact details Customer Service:
    mail: service@footlocker.no
    phone: 4780069848 

    Visit our Returns page on our website for more information. To ensure we safely receive the returned product (s), we recommend that you use a tracking service when returning product (s) by this method.

    Please note that we will only be able to adhere to triggering the refund amount within 14 days if your selected local shipper is able to deliver the product (s) to us within that period.

    Important: return costs when using option 3 above are not compensated, as we provide the possibility to return the product (s) free of charge as well!

    It is important that you follow the guidelines below when returning the product (s):

            1.        Place the product (s) that is being returned back with the commercial invoice (provided by Customer Service) in the original packaging and pack it well in a box, bag or carton to protect the product (s) and its original packaging.

            Important: the parcel must be properly closed and taped.

            1.        Stick the return label, provided to you by Customer Service, on the parcel that you return.

            2.        In the event of return by courier: have the courier place his name and signature on the appropriate part of your return label and keep this part for your own administration. The signature confirms that the courier has received the product (s). When choosing to return via a UPS Access Point please remember to get proof of postage and keep hold of the tracking number. In general you can follow your return shipment via the Tracking Number that is stated on the return label.  

     

  • 11.  How do I contact Foot Locker?

    We aim to deliver excellent service, both online and offline. Integrity, excellence, service, teamwork and community form part of our core values. If your experience with us is not of the quality we aim for, please let us know. Tell your story and do not forget to mention which store or Customer service representative you had your experience with.

    You may contact our Customer Service Team by telephone, email and post. You can find our contact details on our website (https://www.footlocker.eu). Please note that the contact details may differ per country.

    If you send it via post, you may send your letter to:

    Foot Locker Europe.com B.V.

    Attention Customer Service Team

    P.O. Box 309

    4130 EH Vianen, the Netherlands

    12.  How does Foot Locker deal with my privacy?

    Foot Locker considers the protection of your privacy to be very important. That is why we want to inform you regarding how we handle the data provided by you to us and what you may expect from us.

    Foot Locker Europe’s website is established in The Netherlands and meets Dutch Privacy Rules. The website is registered with the Dutch Data Protection Committee under number M1028227.

    If you make a profile on our website you agree that we may collect data in accordance with the provisions of these “Rules of the Game”. In this respect, we would like to point out that we do not collect data specifically related to children.

    Before making a profile and/or placing an order, you explicitly agree that we may store, process and use the data collected on our website. These data may also be shared and disclosed to all the businesses that form part of the Foot Locker group in Europe.

    The information obtained by us about our customers help us to personalize and continuously improve your shopping experience with us. We use the information for handling orders, dispatching product (s), processing payments, our communication with you and the prevention or detection of fraud.

    In addition, we may share some data with carefully selected third parties that help us to provide certain services, such as technical and logistical support and other tasks. Other services provided by third parties include amongst others the processing of credit card/debit card payments, credit institutions, shipments, customer service and marketing services. By ordering via our website, you give us permission to perform credit checks and any other checks to assess and guarantee correct payment, the correctness of the postal address and to prevent fraudulent transactions.

    By ordering via our website, we may pass on your personal data to the financial institution that processes the relevant payment method or a payment intermediary. The intermediary only uses the data to process your payment order.

    We may also ask you for additional information, for instance if you participate in a competition or another promotional campaign on our website.

    If you want to order product (s) from our website, you can do so as a guest.

    In addition, personal data may be exchanged with our website hosting partners and others that help us to operate the website or perform activities for us. Before exchanging your personal data with our hosting partners, they must agree that they will handle your personal data safely and confidentially. 

    We may disclose your personal data if this is required by the law or to protect our rights or the rights, property or security of others.

    We may also use your data for statistical purposes. This data is more general in nature, and cannot be traced back to you.

    We do not sell data about you as a person or about your personal use of the website.

    You are entitled to change the data that we save about you via the profile you create. You are also entitled to inspect the data saved by us. In order to receive a copy of this data, you may contact the Customer Service Team. We may charge a small fee for administrative expenses.  Moreover, you are entitled to request that we completely delete any personal data held by us, in as far as we do not need this data for statutory or tax reasons.

    Finally, you may find links to other websites on our own website. Our privacy policy does not apply to these other websites. We are not responsible for the content of other websites and the method of operation of these third party websites.

    13.  What are Foot Locker’s rules on sending electronic messages?

    If you want to receive electronic messages from us, you must indicate this explicitly and agree to it. Only then, will you receive emails about our new product (s), the newsletters of Foot Locker and information about offers, competitions, promotions, events and other initiatives. We may also send you personalized marketing material and emails.

    If you no longer wish to receive information or advertisements from us, you only have to adjust the preferences in "My Profile", by clicking on the "please notify us" link included in every email, or contact our Customer Service Team.

    14.  Does Foot Locker use cookies on its website?

    A "Cookie" is a small data file that is sent from a webserver to your browser and that is stored on the hard disc of your computer. A cookie contains specific information, for example a unique ID number that keeps track of the webpage(s) visited by you. With this unique number we can keep track of your orders while you shop on our website. In addition, cookies recognize whether you are a registered user, as a result of which we can offer you information that may be important to you in particular.  

    If you do not register and do not buy anything from us, it is still possible that we save information about you on our website in order to improve our website. Such use, like the number of times that our website is visited and which pages are viewed, cannot be traced back to individual users. This information is only intended for internal use to improve the provision of our services.  

    Although cookies are accepted and saved automatically by most browsers, you may in general change the settings of your browser in such a manner that this does not happen or does not happen automatically. It may however be that you have to set your browser to accept both (functional) cookies and pop-ups to be able to use all the functionalities of the website, including adding product (s) to your shopping cart and placing an order.

    15.  What forms of security does Foot Locker apply?

    Foot Locker has implemented specific security measures for the protection against loss, abuse or the adjustment of information provided by you. All personal data, including credit card numbers sent over the Internet are encrypted with the use of SSL (Secure Socket Layer), Secure Server Certification Authority RSA Data Security Inc. US and a VeriSign SSL, by which transactions performed via the internet are secured. VeriSign, Inc. is a leading provider of Public Key Infrastructure and digital certification solutions used by many companies, websites and consumers to exchange information over the internet and private networks in a safe manner.

    The browsers that support placing orders with the use of SSL /TLS Technology include Google Chrome 51 and higher; Microsoft Internet Explorer 11 and higher; Mozilla Firefox 47 client for PCs; and the Safari 9.1 client for Macs; Mobile Safari and Google Chrome for mobile. If you use an older version of these browsers or another browser which does not support the performance of secured transactions or if your computer forms part of a LAN (local area network) on which a firewall is installed which prevents the performance of secured transactions, you cannot perform secured transactions. If this is the case, we kindly ask that you choose one of the offline methods of payment to place your order.

    If you make use of our website you are responsible for keeping your profile and password confidential and for limiting access to your computer to prevent the unauthorized access to your profile. You accept that you are responsible for all the activities that take place in your profile or with the use of your password. 

    16.  What are the “Rules of the Game” concerning intellectual property rights?

    Our brands and intellectual property rights are very important to us. We also make use of the intellectual property rights of other parties that deliver material to us for our website and communications. For example, the suppliers of the product (s), photographers and copywriters. We would like both you and us to handle these rights with due care.  

    These rights do not only include all product (s), service and corporate names used, but also texts, images, illustrations, design of the website and logos.

    That is why it is important that you only use the information on the website for you personally and not for commercial purposes. It is allowed to make an electronic copy or paper copy from parts of the website, but only in connection with the placement of an order with Foot Locker or to create a profile.

    If you want to use our material for another application, you need our explicit permission in writing for this in advance.  

    If you nevertheless use this information without our permission, this infringes our rights and/or rights of third parties as explained above. In that case we are entitled to call you to account and hold you responsible for damage and request compensation from you.

    17.  How far does Foot Locker’s liability go?

    For our product (s):

    In the unlikely case that we do not fulfil our obligations with you correctly, we are responsible for the direct damage resulting from it up to the maximum amount that you paid for the product (s) concerned.

    However, Foot Locker is responsible for the damage resulting from the inadequate performance in the case of:

    1.    death or physical injury;

    2.    intent or wilful recklessness of Foot Locker itself and/or its management; and

    3.    any other damage for which the liability cannot be statutorily excluded or limited.

    It may always happen that we are unable to meet our obligations because something happens beyond our control. We call this “force majeure”. If it is a question of force majeure, we are also not responsible for any costs and damage resulting from it.

    For the use of our website:

    We are not responsible for the content of websites that may be visited through links on our website.  The use of links and visiting other websites occur entirely at your own risk. Other websites may contain links or frames to our website. We are not responsible for any damage resulting from such a link or frame.

    Although we take reasonable precautionary measures to keep our website free from viruses, we do not accept any liability for damage resulting from a virus on or passed on through our website.

    18.  What other Rules of the Game are there?

    Finally there are a number of general standard rules which are important to note. We list them below:

    1. The use of the website and all the orders, purchases and other transactions via the website are subject to Dutch law, also if an obligation is performed fully or partially abroad or if you reside in another country.
    2. In the unlikely event that you believe that you have to go to court to solve a problem, you may do so in the country in which you reside or in the Netherlands.
    3. If you visit our website or send us an email, you communicate with us electronically. For contractual reasons you agree to receive notifications in an electronic manner and you agree that written communication also means any form of electronic communication (for instance email). This provision does not affect your statutory rights.
    4. The content of your purchase agreement is not saved by us. You will receive a confirmation of your purchase agreement by email and you must save this yourself for any later consultation.
    5. These “Rules of the Game” are applicable unless mandatory statutory provisions oppose this. If any part of these “Rules of the Game” must be considered not valid for any reason whatsoever, this does not affect the validity of the remaining part of the “Rules of the Game” and this remaining part is considered to remain in full force and effect.
    6. We reserve the right to change these “Rules of the Game” at any time without prior notification, whereby the new amended “Rules of the Game” take effect at the time of placement on the website.

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If you want to cancel a purchase and return it, then fill in the form below completely and send it subsequently by email to service@footlocker.no, or as a letter to Foot Locker Europe.com B.V., P.O. Box 309, 4130 EH Vianen, The Netherlands.

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To:
Foot Locker Europe.com B.V.
Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5
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4130 EH Vianen

The Netherlands

E-Mail: service@footlocker.no

 

I/We (*) hereby announce that I/we (*) want to cancel our agreement concerning the purchase of the following product (s) (*):

Description:

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Article number:

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Ordered on (date) / Received on (date) (*):

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Please fill in your name and address below:

Frist name and family name: _______________________________________________

Street and house number: _______________________________________________

Postal code and place: ___________________________________________________

Date: ________________________

Signature: ______________________________

(only if this form is sent by letter through the post)

(*): Delete if not applicable.